در حال بارگذاری ...
نویسنده و کارگردان کرمانشاهی انتخاب شد

دبیر نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی آماره 

شورای سیاست­گذاری انتشارات آماره، محسن عظیمی را به عنوان دبیر نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی نشر آماره منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار تئاتر از کرمانشاه ، شورای سیاست‌گذاری جشنواره نمایشنامه‌نویسی نشر آماره متشکل از فرهاد نوع‌پرست مدیر انتشارات آماره، هومن بنائی نویسنده و مدرس تئاتر ودبیر بخش ادبیات داستانی و نمایشی انتشارات ، شهرام احمدزاده نمایشنامه‌نویس، محقق و استاد دانشگاه برای نخستین دوره این جشنواره محسن عظیمی نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر را به عنوان دبیر این جشنواره منصوب کردند.

محسن عظیمی متولد ۱۳۵۸ شهر صحنه، فعالیت در زمینه تئاتر را در کانون پرورش فکری این شهر، اواسط دهه هفتاد زیرنظر نخستین معلمش زنده‌یاد (سیدحجاب الدین الهامی) آغاز نمود و به شکل تجربی بدون ادامه تحصیل در دانشگاه، تئاتر را ادامه داد.

وی از همین اوایل فعالیت تئاتری‌اش پس از گذران دوره‌های اولیه و کار عملی، در جشنواره‌های تئاتر دانش‌آموزی بازیگری، نمایشنامه‌نویسی و کارگردانی را تجربه کرد و جوایز متعددی را کسب نمود.‌ پس از آن در جشنواره‌های استانی و‌ منطقه‌ای در زمینه بازیگری، کارگردانی و نمایشنامه‌نویسی موفق به دریافت جایزه‌های برتر شد.

این کارگردان با اجرای نمایش‌ و این منم زنی تنها، برای نخستین بار در طول تاریخ تئاتر استان کرمانشاه یک نمایش از شهری به جز خود کرمانشاه توانست به جشنواره منطقه‌ای راه یافته و‌ جوایز برتر را کسب کند.

علاوه بر این نمایشنامه ۶۴۱۰ این هنرمند برنده جایزه سوم پانزدهمین جشنواره سراسری مقاومت شد و علاوه بر انتشار در کتاب جشنواره توسط انتشار هنر دفاع منتشر خواهد شد. نمایشنامه چرخ به عنوان نامزد بخش نمایشنامه‌نویسی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر فجر سال ۱۳۹۸ منتشر شد.

عظیمی در سال ۱۳۹۹ با نمایشنامه «تریزومی ۲۱» در جشنواره تئاتر معلولین دیپلم افتخار بهترین نمایشنامه را کسب نمود. در هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت با نمایشنامه P.W، نامزد بخش نمایشنامه‌ نویسی شد و با نمایشنامه «من پیپ هستم آقای دیکنز» موفق به دریافت سیمرغ بلورین بخش نمایشنامه‌نویسی سی‌نهمین جشنواره تئاتر فجر شد‌.
محسن عظیمی هم اکنون در تهران زندگی می کند و مشغول فعالیت های تخصصی در حوزه ی کارگردانی و ادبیات نمایشی است.

قرار است این جشنواره هر دوره به پاسداشت یکی از نمایشنامه‌نویسان برجسته ایرانی برگزار شود. جزئیات و فراخوان کامل برگزاری نخستین دوره این جشنواره به زودی توسط شورای سیاست‌گذاری انتشارات آماره اعلام خواهد شد.

 




نظرات کاربران